Hos Greenweb har vi mange års erfaring med at lave Søgemaskineoptimering (SEO). Vores fokus er at forstærke din virksomhed ved at styrke den gennem en stærk position online. Når du bliver kunde hos os er vi ikke i tvivl om at du får en meget stærkere hjemmeside, en stærkere position online og flere, og mere relevante, besøgende til din hjemmeside.
Uanset om du vil være mere synlig i hele Danmark eller blot i dit lokalområde så kan vi hjælpe dig. Vi kan også hjælpe dig uanset om du har en webshop eller en virksomhedsside.
Vores arbejde med din hjemmeside består af 3 hovedområder.
1: Teknisk optimering af din hjemmeside
2: Indholdsmæssig optimering af din hjemmeside
3: Eksternt arbejde til din hjemmeside
Formålet med at dele det hele i 3 er at det passer med det arbejde der laves. Det er samtidig den rækkefølge man bør lave sin søgemaskineoptimering i.
Først sikrer man det tekniske fundament for sin hjemmeside, således der ikke er noget teknisk der kan bremse søgemaskinerne med at læse og forstå din hjemmeside.
Næste trin er at optimerer hjemmesiden så søgemaskinerne forstår hvad siden handler om kommunikationen optimeres (tekster) og der arbejdes med den generelle struktur på hjemmesiden. Her arbejdes samtidig med grafiske elementer og brugervenlighed.
Sidste trin er at optimere alt det, der ligger udenfor hjemmesiden. Det vil sige at der bygges links til hjemmesiden, der laves arbejde på sociale medier og der laves tiltag (fx en blog eller lignende) som gør at man tiltrækker andres links til siden.
Der er mange discipliner omkring at lave søgemaskineoptimering. Det er kun dig som kunde, der ved hvor du vil hen med din webshop eller din hjemmeside. Det betyder at vi arbejder tæt sammen med dig og sammen laver vi en plan for din hjemmeside. Arbejdet med SEO indeholder mange gange en masse research og analyser som til sammen laver en plan for din hjemmeside, fremadrettet.
Søgemaskineoptimering er ikke et quick-fix – det er en langsigtet investering. Normalt vil man begynde at kunne se de første spæde resultater efter 3-6 måneder, men det bliver rigtig synligt på den lange bane, når man ser udviklingen over et eller flere år.
Hvis man skal have flere besøgende her og nu til sin hjemmeside, skal man kombinere Google AdWords og SEO, så har man investeret både på den korte og på den lange bane.